sobota, 10 stycznia 2015

Stepmelkowe kruche ciasteczka

Dziś podaję przepis na kruche ciasteczka
z wykorzystaniem moich nowych stempli kupionych na początku grudnia.
Ciasteczka oczywiście jeszcze z motywem świątecznym,
ale jeden stempelek można wykorzystać całorocznie (ten z serduszkiem).


Przepis:

175 g miękkiego masła
200 g cukru pudru
(ja dałam 120g)
2 duże jajka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
400 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli

Do jednej porcji ciastek dodałam kakao (1 łyżkę stołową).

Piekarnik nagrzać do 180 st C.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

Z podanych składników zagnieść ciasto.
Następnie podzielić ciasto na porcje, rozwałkować na grubość ok 1/2 cm
i wykrawać ciasteczka.
Ciasteczka ułożyć na blasze i piec ok. 12 minut.

Przed wycinaniem ciastek ciasto włożyć do lodówki na kilkanaście minut, ponieważ po zagnieceniu jest zbyt miękkie.

Z podanego przepisu wychodzi ok. 60 ciasteczek.

Smacznego !!!











Pozdrawiam !!!



11 komentarzy:

  1. Super ciasteczka! Chyba muszę spróbować jak mi mąż w końcu drzwi od piekarnika wyreguluje ;) a ten serduszkowy stempel jest super!

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny zestawik stempelków upolowałaś. MI niestety wpadł w ręce tylko jeden z Mikołajem, ale kupiłam bo moja kruszyna uwielbia takie ciasteczka i oczywiście stempelkiem ona rządzi :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super pomysł, a ciasteczka wyglądają apetycznie...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. też mam te stempeliki :)
    dosyć nieżle wychpdzą i fajnie że mają kółeczko do wycinania

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za pomysł, nigdy nie pomyślałam o stemplach na cieście! Ekstra pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasteczka wyglądają bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam jaki apetyczny post :) stempelki na ciastka to rewelacyjny pomysł prezentują niesamowicie, pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajne te pieczętowane ciasteczka! Super pomysł, świetny efekt :)

    OdpowiedzUsuń