piątek, 23 czerwca 2017

Bułeczki drożdżowe z truskawkami

Dzisiaj ostatni dzień szkoły,
proponuję z tej okazji pyszne
drożdżowe bułeczki z truskawkami.
Przepis podejrzałam na blogu kliknij
i postanowiłam wypróbować.
Przepis na nie jest bardzo prosty,
polecam, każdemu na pewno się udadzą.

Po sezonie truskawkowym można
śmiało wykorzystać inne owoce.


Składniki:

400 g mąki
 25 g drożdży świeżych
150 ml mleka ciepłego 
50 g cukru 
 40 ml oleju 
 2 jajka
70 g masła roztopionego
szczypta soli 

Wykonanie:

Ciasto wyrobić.
Pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. 
Następnie przed formowaniem drożdżówek
krótko raz jeszcze je wyrobić.
Formujemy kulki, lekko je rozpłaszczamy
i pozostawiamy do ponownego wyrośnięcia. 
Następnie szklanką robimy wgłębienie,
układamy owoce i posypujemy kruszonką.
Pieczemy około 20-25 minut
w temperaturze 180 stopni.
Ostudzić, polać lukrem.





Smacznego !!!


30 komentarzy:

  1. Ooo bardzo inspirujące! :) mam ochotę spróbować :) placuszki z jabłkiem które polecałaś były pyszne więc i te muszą być super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie polecam przepisu, którego wcześniej nie wypróbuję, a nie jestem jakoś wybitnie uzdolniona kulinarnie. Bułeczki robiłam już kilka razy i moim bliskim bardzo smakowały. Polecam ze szczerego serca i bardzo się cieszę, że z moich polecanych przepisów ktoś korzysta. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Podobne bułeczki ostatnio kupowałam w Cukierni Sowa, ale z rabarbarem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, wychodzą piękne, pyszne, żadna cukiernia by się nie powstydziła. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Wyglądają bardzo smakowicie. Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakują tak, jak wyglądają! Pozdrawiam i polecam przepisik.

      Usuń
  4. Obłędnie wyglądają, nawet o tej godzinie sięgnęłabym po jedną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, szczerze polecam, przepis jest niezawodny.

      Usuń
  5. Przepysznie wyglądają :) mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pysznie wyglądają i pysznie smakują. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Ależ apetycznie to wygląda i chętnie zachowam twój przepis w moim przepiśniku :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. aż ślinka cieknie na sam widok :)

    OdpowiedzUsuń
  8. At this moment I am ready to do my breakfast, later than having my breakfast
    coming over again to read additional news.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam je.
    Dawno robiłam, muszę koniecznie odnowić przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis zapisuje, muszę sprubowac. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bułeczki są proste i przepyszne, pozdrawiam!

      Usuń
  11. O rany jak w profesjonalnej piekarni :)
    Jakie pyszności :)
    Aż mi ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. I są takie, zapewniam. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. To prawda co mówią najpierw do posiłku zachęca nas wzrok później zapach i na samym końcu pierwszy gryz , ja już zajadam te drożdżówki wzorkiem ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznego, a zapewniam o ich nieziemskim smaku. Pozdrawiam.

      Usuń
  14. Mniam - mniam. Wyglądają smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są smakowite, ostatnio robiłam z jagodami i też wspaniałe smakują. Polecam serdecznie.

      Usuń